Aanmeldingsprocedure

Je kunt je telefonisch of per mail aanmelden. Ik raad je aan de persoonlijke informatie in de mail zo kort mogelijk te houden. Nadat je telefonisch of per mail hebt laten weten in aanmerking te willen komen voor behandeling in mijn praktijk, hebben we een uitgebreid telefonisch overleg. In het telefoongesprek gaan we verder in op je situatie en op de problemen waar je mee te maken hebt en bespreken we of ik kan bieden wat je nodig hebt. Na de wachttijd starten we met intakegesprekken en aansluitend vindt de behandeling plaats.

Wachttijden
Actualisatie datum: 10 December 2018

Aanmeldingswachttijd
Er is een tijdelijke clientenstop.

De aanmeldingswachttijd is voor alle problematiek hetzelfde.

De aanmeldingswachttijd is voor de BasisGGZ en voor de gespecialiseerde GGZ hetzelfde.

De aanmeldingswachttijd is in mijn praktijk niet afhankelijk van waar u verzekerd bent.

Verwijsbrief
U hebt een verwijsbrief van uw huisarts nodig. Anders wordt de therapie niet vergoed. De verwijsbrief moet aan bepaalde regels voldoen. Uw huisarts is daarvan op de hoogte. Na de wachttijd nodig ik u uit voor een eerste intakegesprek. De verwijsbrief moet vòòr het eerste intakegesprek in mijn bezit zijn. Als de verwijsbrief niet vòòr het eerste intakegesprek in mijn bezit is, of als de verwijsbrief niet is opgesteld volgens de geldende regelgeving, dan kan het intakegesprek niet doorgaan.

Behandelingswachttijd
Na de intake is er aan mijn praktijk geen wachttijd voor behandeling. De behandeling zal aansluitend plaats vinden.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met mij of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekering kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).